maandag 23 juli 2007

Je maakt wat mee onderweg...

Lieve vrienden,

We hebben jullie al eens geschreven over hoe het is om hier te rijden, toch? We hebben eens wat foto’s geplaatst over de staat van het wegdek, of het ontbreken daarvan, we hebben jullie verteld over de stoffige wegen, maar volgens mij hebben we nog niet verteld wat je allemaal tegenkomt onderweg….

Je moet weten, de Brazilianen rijden als gekken, tenminste, dat vinden wij uit ons door verkeersregels geregeerde Nederland. Verkeersregels zijn er wel, maar of er ook personen zijn die ze kennen of zich er aan houden? Dat weten we niet helemaal zeker. Dus… altijd blijven uitkijken! Gelukkig hebben alle auto’s remmen, en weten de Brazilianen deze ook te vinden. We hebben tot nog toe niet veel ongelukken gezien, dus het zal allemaal wel goed gaan.

Wat kom je nog meer tegen? Oh ja, op de snelweg, je mag er 110 km/uur, komt het wel eens voor dat je een bordje “verkeersdrempel” tegenkomt. Die ligt er dan ook gewoon, en geen kleintje ook! Van die drempels die als je ze neemt met 110, je het niet overleeft (of in elk geval je auto niet). Ook geen uitzondering op de snelweg zijn fietsers, paardrijders en voetgangers. Overdag of ’s nachts, het maakt niet uit, allemaal onverlicht. Het blijft af en toe schrikken als je koplampen ineens op een gestalte naast de weg schijnen.

Dit was ook leuk… toen we van Holambra 2 terugkwamen, zaten er cow-boys op de weg, van die mannen die zo uit de film gestapt kunnen zijn… Kijk maar:



Of wat ook leuk was, op zoek naar een afgelegen adres, een grote boerderij met (waarschijnlijk) Nederlanders, kwamen we dit gezinnetje tegen… Veel grote boerderijen zijn eigenlijk kleine dorpjes – alle werknemers wonen op het terrein van de boerderij. Velen houden ook hun eigen vee, nou ja, houden, ze hebben een hoop rondlopen, en dat loopt ook wel eens de weg op…

Het autorijden is best veilig hier hoor… maken jullie je maar geen zorgen. De hierboven beschreven zaken zijn extreme gevallen (behalve de voetgangers op de snelweg en de drempels). Alles gaat best prima, zeker als er politie in de buurt is, en die is altijd in de buurt, je kunt geen kilometer meter rijden of je ziet wel ergens een politieauto of een agent staan.

Alles komt goed!

Groetjes,

Erik en Violette


3 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo daar, ik had al een poosje niet meer op jullie blog gelezen. ik moet zeggen dat ik weer genoten heb van jullie verhalen. wij wensen jullie veel plezier met zn 10en daar op bethel. en de watervallen. wat de regen betreft destijds in 1974 kregen wij van het genootschap de raad tijdens maandenlange regenbuien:zorg dat je geen natte voeten krijgt. ik vraag me af bij die blubber daar bij jullie hoe dat moet. misschien rubberlaarzen. doe de groeten aan remko en karin
veel succes nog. wim en hilly post

Anoniem zei

Met gerrie ik vind het leuk als je een keer mijn familie treft ik hoorde dat je als eens een Duis getroffen had als dat nog eens gebeurt wil ik het graag horen
Heel veel groeten en Jehovah's zegen Gerrie

Anoniem zei

Beste Eric en Violette,

Zit hier met je vader en een vers kopje koffie , je nieuwe Peugeot uit te zoeken het wordt waarschijnlijk een 107 maar dan wel met een toerenteller !! grapje.

groeten
hans van peugeot !

Sinds 1 mei hebben Myspace Counter personen deze blog gezien.